Voici un petit blog sur les produits de beauté de toutes sortes que j'essaie,que j'achète! Je donnes mes avis personnels et bien sûr si vous avez n'importe quelles questions; je suis bien informée pour vous aider! Le maquillage est ma première passion,j'adore! J'en mange! Bienvenue dans mon petit monde à moi!

Vernis & Look du Jour // Nailpolish & LOTD

mardi 4 janvier 2011




J’espère que le retour des vacances n’est pas trop difficile pour certains... mais ça ne nous empêches certainement pas de blogger : ) ! Aujourd’hui je vous présente mes ongles de la semaine : croyez-le ou non : J’ai encore appliqué des paillettes! Hahaha, si ça continue je vais me baigner dedans Ad Vitam Aeternam. Ainsi qu’un look maquillage dans les tons de verts, j’ai vu une vidéo qui m’a inspiré sur le champ! J’ai donc sorti ma palette Inglot des abysses pour accomplir le dégradé que je voulais obtenir.


***


I hope that the back to school/ back to work part wasn’t too hard! : P Today, I’ll show you the nail polishes that I’ve choose to complete my manicure! Guess what? I’ve used some glitters again hahahaha, soon I will take a bath full of sparkles and stay in it forever. I also prepared a LOTD, it’s a makeup with a bunch of different greens. I saw a video that inspired me right away, and I’ve used my Inglot color palette that I bought last year. It still looks new…never had the chance to use it yet.








Pour réussir ma manucure, j’ai commencé par appliquer une base lissante de la marque Essie ‘’Fill the Gap’’ qui est géniale pour uniformiser la surface des ongles. Il accomplit sa tâche sans problème, on a besoin d’appliquer qu’une seule couche. Celles qui n’aiment pas la couleur mais la neutralité peuvent appliquer cette base sans rien d'autre : Ça donne un très bel effet

//

First of all, I’ve applied a smoothing base from Essie named ‘’Fill the Gap’’ it works like a charm! There’s the description from the website ‘’ Hydrates aging nails and smoothes unsightly deep ridges while preventing brittleness and breakage.’’ Those who don’t like to wear colors on their nails can use this product alone.





Ensuite, j’ai appliqué 1 couche assez soutenue de la couleur ‘’Lovie Dovie’’ d’Essie. C’est un rose pâle qui fait très ‘’printemps’’. C’est féminin et délicat. Belle texture crémeuse et application uniforme.

//

Second step, I’ve applied one thick coat of Essie’s ‘’Lovie Dovie’’. It’s an adorable pink shade. It’s delicate and feminine. Creamy texture & the application was so smoooooth.





J’ai terminé par 2 couches de la couleur ‘’Strobe Light’’ de Sally Hansen, la série Xtreme Wear (qui était vendu à un prix dérisoire). Ça prend beaucoup de temps à sécher, mais le look final est vraiment chouette.

//

Last step, I’ve applied 2 coats of Sally Hansen Xtreme Wear ‘’Strobe Light’’. It takes a certain time to dry but the final look is wonderful!






MAKEUP PART












Yeux // Eyes


• E/S Base Fixante pour FAP (GOSH)
• Vert pailleté/Sparkly Green (Inglot's Palette)
• Blanc Mat/Matte White (Inglot's Palette)
• Vert pâle/Light green (GOSH's Toucan Palette)
• ''Emerald'' Effect Powder (GOSH)
• FAP Solo E/S Noir/Black (GOSH)
• LashBlast Fusion Mascara ''Very Black''
• Feline HD Eye Liner (Lise Watier)
• ''Black Ink'' Eye Liner (GOSH)
• ''Green Grass'' Eye Liner (GOSH)





(Sans base) De gauche à droite // (No base) From Left to Right : White (Inglot), Sparkly Green (Inglot), Base Fixante/E/S Base (GOSH), Green Grass (GOSH), Black Ink (GOSH), Emerald (GOSH), Green (GOSH), Black (GOSH)




(Avec base) De gauche à droite // (With base) From Left to Right : Sparkly Green (Inglot), White (Inglot), Base Fixante/E/S Base (GOSH), Emerald (GOSH), Black (GOSH), Green (GOSH)




Visage // Face


• FDT Clinique Acne Solutions Foundation ''03 Fresh Neutral''
• Poudre fixante Cover FX Setting Powder
• Palette Correctrice/Corrector (Lise Watier)
• Blush ''Band of Roses'' (MAC)
• Poudre-Fard Illuminante / Illuminating Blush Powder ''02'' (Pupa)






Band of Roses

De Gauche à Droite // From Left to Right : Les deux couleurs mélangées / Blended Colors, Partie Rose Pâle / Pale Pink Side, Partie Prune / Plum Side





Lèvres // Lips


• Lipstick ''Cute-Ster'' Hello Kitty Collection (MAC)
• Plumpissimo ''Vintage Peach'' (Lise Watier)





De haut en bas // Top to bottom : Vintage Peach (Lise Watier), Cute-Ster (MAC)





xx

54 commentaires:

Lola B. a dit…

Gorgeous look! I love your ring, too.

Anonyme a dit…

tu as des ongles splendides, et ton maquillage est parfait! tu es jolie!

Bisous

P.S: je suis devenu membre de ton blog, comme cela je te suivrai mieux! yeahhhp!

Anonyme a dit…

j'ai envi de m'offir un vernis couleur or, mais j'ai peur du rendu... ^^

Irene Blushing Loves a dit…

Love your nails and oh my you look stunning!!!
xx

Anonyme a dit…

Green looks amazing on you! :)

In reply to your comment on my December Favourites:

It really is amazing, I'm completely in love with The MAC Lipsticks! If you're after pale bright pinks, I would recommend MAC's *Pink Noveau* *Snob* & *Viva Glam Gaga* :)

Love Britt xxx

Riya~ a dit…

I love your look and your eyes are amazing! Love the hello kitty lipstick

FASHIONISMYWAY by Cristina L a dit…

I bought an ESSIE polish on ebay and i think that they r very cool :)

Gaby Fauchon a dit…

J'adore également les paillettes, et pas seulement pour le temps des fêtes! Ne t'inquiètes pas, tu n'est certainement pas la seule qui risque de s'y noyer ahah! Dans la série Xtreme Wear, j'ai Rockstar Pink, qui ressemble un peu à Strobe Light, mais en un peu plus foncé (il y a des reflets de mauve, rose, bleu...). Je déteste avoir à l'enlever, par exemple! x=

Superbe ton makeup vert! Une de mes résolutions est de faire un ménage dans mes trucs de maquillage, et je viens justement de donner un palette bleue et verte à une amie qui aspire à devenir artiste maquilleuse. Ça lui servira plus à elle qu'à moi... Je ne sais pas, je n'aime pas le résultat des couleurs "pétantes" sur moi. Mais j'avoue que le vert est extra pour faire ressortir les yeux bleus!

Et ta bague a l'air superbe! =D

Merci pour ton petit message de me lire tous les jours, ça m'a fait chaud au cœur ^^

Toni Tralala a dit…

I have to say, with or without the polish, you have nice nails! :)

I looove that ring. ;) I like the blending of the green. It's like green smokey eyes!

luckiebeauty a dit…

@Lola B. : Thanks!! :) I bought my ring on the Urban Original website.

@Paule : Merci!! Tu es bien trop gentille, j'adore te lire et regarder tes photos. :) Pour les vernis or : si tu as peur du rendu tu peux tjs en appliqué en touche par dessus une autre couleur ou en french manicure. :)

@Blushingloves : Thank you so much :) Glad you loved the nails!

@Brittany Love : Thanks, I really like those kind of greens too! And thanks for your advice, I'll probably buy the Viva Glam Gaga before it goes away :D

xx

@Riya~ : Thanks doll, I'm a big fan of Hello Kitty :$ when they launched this collection last year I was so excited ahaha.

@Christine Lilwood : Indeed! I love them, I have a huge collection, can't wait for the Spring 2011 Collection!

@Gaby : Tu me rassures,je me sens moins seule! Hahaha! Je crois que j'ai déjà vu la couleur RockStar Pink et j'avais hésité à l'acheter :P.

Un truc que mon amie m'avait donné pour les vernis pailletés : les enlever avec des vieux bas de nylon!

Et puis merci :D Tu es très généreuse d'avoir donner ça à ton amie! ^^ Puis la bague je l'ai déniché pour pas cher sur le site de Urban Original si ça t'intéresses ^^

Et ça me fait plaisir,je le pense vraiment! :)

@Toni Tralala : Oh thank you so much! Believe it or not..I was bitting them before X_X. And I stopped for 6 months now,glad I did! :P

Sara As. a dit…

Woooooooooooaw !
Le makeup est trop beau :O

& merci ^^

xo
Sara :)

S and O a dit…

How pretty! I love those pink nail polishes the shades are just gorgeous! Especially the one with glitter :)
xoxo
Olivia

Toni Tralala a dit…

Hi Claudia! I have a blog award for you. :)

Christina Key a dit…

Wow it would be so cool if I would make up from u!haha ;D Your make up is great as always! The green colour is so fine in combination with your hair colour!!! THUMPS UP! :) I am searching a long time for the perfect foundation...do u have any tips or something you personally prefer? x> Thanks for your answer. <3
Best wishes dear.
XX,
CK

Kim Axani a dit…

You look gorgeous! It's amazing how much the bangs/no bangs changes your look, but both look good! Love that green.
And your nails! I wish I could grow mine that long but they're always breaking and snapping off ... what nail strngthener do you use? I love the Hello Kitty stuff from Mac too, but that was before I started my makeup obsession, so sadly I don't have anything Hello Kitty :(

luckiebeauty a dit…

@Sara As. : Merci beaucoup :) Au plaisir!

@S and O : Glad you like it :) I love pink AND glitters as well. Hihi we are so girlie! ;)

@Toni Tralala : Wow thank you!!! :D

@C.Key : Hahaha but you live so far away from here :P Thank you so much! For the foundation right now i'm using Clinique Acne Solutions and I adore it. It gives a nice coverage (without looking cakey at all) and has a little bit of salicylic acid to fight pimples.

If you don't have this problem I know that MAC as a Face & Body Foundation and I saw a lot of good review on it. (And you have a lot of product,so it lasts forever!) xx

@Miss*Kimmy : Thank you doll! :) I was a bit lazy this morning and didn't want to place my hair hahaha :$

For my nails ; I use Millionails from Essie ; it's a nail treatment that you use underneath your regular nailpolishes. It really help! I had the same problem before. But it's really important to apply it each week.

Another good trick : When you're filling your nails, always do it in the same direction (no back and forth motion) That will prevent breakage as well.

And I hope they do another Hello Kitty collection one day! It was SO cute.

Hope that will help :D xxx

SiSi Sparkles a dit…

wow, I love both the nail look and the eye look! I did a similar eye look yesterday but instead of the green, I did it with blue :] The green really makes your eyes POP.

Thank you for the swatches as well, everything just looks so gorgeous!

Laurence a dit…

Superbes les yeux. Ravissants, quelles couleurs qui s'accordent très bien avec ton regard!

Anonyme a dit…

Hello beautiful!
bck to school already :( resolution pour 2011 c'est de se voir plus souvent :)

Beautylicieuse a dit…

ce makeup vert est tout simplement sublime. Il te va à merveille

Ria a dit…

Your makeup looks flawless. Great job.

Le pirate a dit…

wow! the green on your eyes is truly perfection!!! I wish i could do my own makeup- i am terrible at it so i just never do it :) I wish we lived close so i could have you do my makeup for me!

www.passportsandprada.com

xoxo Summer

Nnenna a dit…

You have such long, lovely nails! Do you use anything special to keep them so healthy-looking? Also, love your bow ring :)

Mei Ling a dit…

Ton dégradé de vert est très réussi!
Ps : Moi aussi, j'adore ta bague ;)

Marilou a dit…

Je suis trop jalouse, j'ai aussi le vernis lovie dovie mais il est juste trop moche sur moi, il ne vas pas du tout avec la teinte de ma peau. Sur toi, il est superbe par contre!

Kallyane a dit…

Superbe make up *o* j'adoooooooooooooore :'DD !!

Et les vernis 0.0 ca rend super !!

xoxo

Kallyane a dit…

P.S.: La bague, je suis FANNNNN

Anonyme a dit…

Hi Claudia, your makeup skills are fabulous I love your looks, I am just wondering how do I change your blog to english because I am finding it hard to read your blog, please do let me know because I would love to read your blog more.

Thank you ellis XxX

luckiebeauty a dit…

@ SiSi Sparkles : You're welcome and thank you :P :)! This look must be gorgeous in blue! You should post it on your blog :)

@ Laurence : Merci beaucoup xx

@ C.U.M : Awee bonne chance cocotte et promis on va se voir plus souvent!

@ Beautylicieuse : Merci beaucoup ; j'adore ces teintes de verts!

@ Ria : Thank you!

@ Summer : Haha thank you,you're so cute! It takes some practice but i'm sure you will be able to do it! ^^

@ Nnenna : Thank you :) I'm using Millionails (Essie Nail Treatement) for a couple of months now and it worked so well for me!

@ Mei Ling : Merci beaucoup hihi!

@ Marilou : Ah sans blague? C'est une si jolie couleur c'est dommage!

Si tu aimes les roses opaques : Il y a en un qui s'en vient dans la nouvelle collection de Essie Printemps 2011! Juste un peu plus pâle.:) Merci du commentaire. xx

@ Kallyane : Merciii t'es très gentille! J'ai acheté la bague sur le site d'Urban Original!

@ EllyBelly : Thank you so much!
I've installed a tab at the left side of my blog but there is no english selection. Weird!

I'm trying to write in both languages, is it the way that I separate things? Maybe I could do 2 different posts English/French?
What do you think?

M a dit…

Tout ce que j'ai à dire c'est : flawless! :)

Ton blog est une belle découverte!

Le a dit…

the hello kitty lipstick packaging looks so cute!

love the colour too

linamathilde a dit…

ce rose est tres girly jadore!!

Bonnie a dit…

I love your makeup. It's like a green smokey eye, which is the best. The color looks great with your eye color.

xoxo.
http://glamkittenslitterbox.blogspot.com/

Lauralovesclothes a dit…

Ton maquillage est magnifique!
Ah oui tu habites au Canada? L'accent québécois qui va avec & tout? :)

Gaby Fauchon a dit…

Je t'ai fait un petit shoutout dans mon dernier post (= Ah et bravo pour le concours de Jenny! J'ai hâte de voir ce que tu penses de ces glosses (=

luckiebeauty a dit…

@ M : Merci beaucoup! : )

@ Le : That's why I bought it in first place hahaha. Hello Kitty for the win :)

@ linamathilde : En effet : ) merci!!

@ Bonnie : Thanks a bunch! You could do a smokier look by adding more black E/S in the outer V. :)

@ Laura : Merci beaucoup! J'habite au Québec en effet, l'accent en prime :)

@ Gaby : Je te l'ai déjà dit mais merciii beaucoup pour le link! Je suis vraiment contente! Et je vais faire un review c'est clair!

Je voulais essayer les Lip Fusion depuis un bon bout mais je les trouvais dispendieux.

Dès que je les reçois je vais écrire un post!!

Anonyme a dit…

trop beau ce maquillage =)
Bisouus!

SiSi Sparkles a dit…

Hey Claudia

I think you're a stylish blogger, so I've given you this award. Come take a look at: http://sisisparkles.blogspot.com/2011/01/stylish-blogger-award.html
I hope you will accept it, keep on rockin!

SiSi

agnes a dit…

tu est magnifique, et ton make up vert te vas à merveille, tu as des yeux sublimes, bravo.

Très jolies photos

Chloe Mia a dit…

LOVE the pink shade!

The Short Girl a dit…

Great look! I love your eye shadow and lipstick! Great blog!

diaryofashortgirl.blogspot.com

Unknown a dit…

amazing makeup as always ;) and the sally hansen strobe light looks SO PRETTY! I love glittery nail polishes but they are such a pain to remove! GR! lol

Leigh a dit…

i love that pink color! the layering also looks amazing too! this is really inspiring!

thelibertybelleblog.blogspot.com

Anonyme a dit…

J'adore ce make up!
Merci pour tous tes petits commentaires. Ca fait plaisir =)
Bisous!

Fifi a dit…

This green look is STUNNING! Really jealous of your eye shape now, hahaha. Can't help but noticing your bow ring there, CUTE!

MINAKICHU a dit…

You look so gorgeous in green! and i'm not just saying that...i love how you blended the colors together. Oh and that mac cute-ster is really one of the cutest pinks i've ever seen:-)

Anonyme a dit…

Love the pink Essie nail polish! :) And what a lovely makeup look.

luckiebeauty a dit…

@ LBV : Ça me fait plaisir && Merci beaucoup!!

@ SiSi Sparkles : Wow thank you so much, I really appreciate it!!! xx

@ agnes : Merci beaucoup!!!

@ Chloe Mia : Thanks, I love pink!!

@ Temi : Thanks a lot! I've visited your blog :)

@ Jenny : Hihi thanks! And yes it is so hard to remove urghh! It took me almost an hour! -_-

@ Leigh : Happy that you've liked it !! :)

@ Fifi: Wow thanks! :) ahaha `I bought my ring on www.urbanoriginal.com

@ MINAKICHU : Thank you so much!! And indeed the mac lipstick is adorable!

@ ''L'' : Thank you so much doll!

Sandra G a dit…

Gorgeous make-up and blog! :)
Hope to follow one another.

-Sandra.*
(www.cardinalmess.blogspot.com)

Anonyme a dit…

j'adore ton maquillage , sinon j'ai vu que tu as utilisé des fards gosh , je vien d'en parlé sur mon blog , il y a plein de fard gosh et quo au pharmaprix de fleury coin papineau pour 5$.

Frenchy Barbie a dit…

sympa le vert

Yuliya Fashionblog a dit…

J'adore ton maquillage ! Tu es ravissante & t'es yeux sont a tomber, chanceuse ;)

Bisous
Yu'

Donna a dit…

Beautiful, how you did your eyeshadow!
Love, Donna.

lalala a dit…

Ton maquillage est vraiment beau :)

Messages les plus consultés